Oliver Seitz, manager van de Master in Football Business van het Johan Cruyff Institute in partnership met FC Barcelona, zal één van de sprekers zijn op de Asia Summit
Niemand houdt ervan om grote sportstadions alleen als herinnering aan fantastische sportmomenten uit het verleden te bewaren, vooral gezien de vele jaren die nodig zijn om ze te bouwen en de honderden miljoenen euro’s die er door de belastingbetaler aan worden bijgedragen. Het is slechte publiciteit voor de stad, het toont de incompetentie van de lokale overheid en de stadioneigenaren en het vermindert de waarde van de omliggende gebouwen. Duurzaamheid en het maximaliseren van fan engagement staan daarom centraal tijdens de tweede editie van de Stadiums and Arenas Asia Summit in Singapore, die plaatsvindt op 27 en 28 februari in het Equarius Hotel, en waarvoor het Johan Cruyff Institute is uitgenodigd.
Oliver Seitz, programmamanager van de Master in Football Business of Johan Cruyff Institute in partnership with FC Barcelona, zal één van de sprekers zijn op dit congres. In zijn presentatie zal hij ingaan op het belang om te investeren in de fanloyaliteit ten gunste van de economische impact op de clubfinanciën.
Van de architecten tot de eigenaren en event managers, iedereen die betrokken is bij de opzet van een nieuw stadion heeft duidelijk voor ogen dat er inkomsten gegenereerd moeten worden om een stadion rendabel te maken. Om dit te doen in een steeds digitaler wordende omgeving, dient het aanbod te worden verbreed en de betrokkenheid en ervaring van de fans te worden vergroot.
Professionals uit de zogeheten ‘business entertainment’ wereld zullen praktische cases en marketingstrategieën presenteren en adviezen geven hoe je meer publiek kunt bereiken en hun loyaliteit kunt vergoten. Ook zullen ze laten zien hoe je op verschillende manieren van de technologische ontwikkelingen kunt profiteren om de inkomsten te maximaliseren en de consumentenervaringen te personaliseren.
STUDEREN AAN HET JOHAN CRUYFF INSTITUTE
Het Johan Cruyff Institute in Amsterdam biedt een verrijkende leeromgeving met leermiddelen die gebaseerd zijn op interactief leren. We streven naar een mix van studenten uit de sport- en zakenwereld en maken het voor studenten mogelijk hun unieke ervaringen te delen en veel van elkaar te leren. Studenten worden uitgedaagd om actief deel te nemen aan creatieve uitdagingen die inzet, betrokkenheid en intuïtief denken vereisen. Informeer vrijblijvend naar onze programma’s:
- Cursus Football Business Fundamentals online (Start: 26 februari 2018, online, Nederlands)
- Cursus Sport Management Fundamentals online (Start: 26 februari 2018, online, Nederlands)
- Master in Coaching (Start: september 2018, Amsterdam, Nederlands)
- Master in Sport Management (Start: september 2018, Amsterdam, Engels)