Pep Guardiola nodigt je uit voor een training in sport-sponsoring

Pep Guardiola presenteert een gratis, Engelstalige cursus over sport-sponsorsing van het Johan Cruyff Institute en de Universitat Autònoma de Barcelona, om bij te dragen aan de professionalisering van de sport.

Voor sporters, clubs, organisaties en bonden zijn sponsors als zuurstoftanks voor duikers: je kunt zonder starten, maar dan kom je niet zo ver. Het Johan Cruyff Institute lanceert de gratis, Engelstalige cursus over sport-sponsorsing in samenwerking met een referentie uit de sportwereld: Pep Guardiola. “Ik heb altijd gevonden dat sport het krachtigste instrument is voor onderwijs”, zegt de coach van Manchester City.

Wat is sport-sponsoring? Waarom is het belangrijk een sponsor te hebben voor een evenement en welke typen sport-sponsering zijn er? Wat zijn de doelstellingen van de sponsor? En de gesponsorde? Hoe activeer je sponsoring? Al deze vragen – en meer – komen aan de orde tijdens de gratis cursus die begin juli start, in samenwerking met de Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), en in partnership met GlobalSportsJobs, het internationale digitale wervingsplatform voor de sport-industrie.

Will Lloyd, CEO van GlobalSportsJobs, benadrukt het belang van gespecialeerde cursussen: “Onderwijs voor de sportindustrie groeit snel, met name dankzij de mogelijkheden van de hudige digitale (leer)omgevingen. Onderwijs is een integraal onderdeel van GlobalSportJobs en daarbij past deze samenwerking met het Johan Cruyff Institute. Professionals inspireren en opleiden is essentieel voor het toekomstig succes van de sport-industrie en daar past deze cursus goed bij.”

De cursus, die vijf weken duurt, wordt gegeven door Richard Denton, een Britse sportmarketing consultant met 20 jaar ervaring in de sector en docent van het Johan Cruyff Institute Amsterdam.

Onze manager e-learning, Victor Jordan, voegt toe: “Het Johan Cruyff Institute leidt de volgende generatie op van leiders in sportmanagement via Postgraduate – en Masterprogramma’s. Het doel van de MOOC is aan de ene kant om te ontdekken wat hedendaagse sport-sponsoring inhoudt, en aan de andere kant ons interactieve onderwijs te leren kennen”.

Pep Guardiola begeleidt de cursisten gedurende de gehele cursus: een duik in de wereld van de sport-sponsoring waarbij je de basiskennis leert via een echt bestaand project – de activatie van sponsorship voor een Cruyff Court, één van de belangrijkste projecten van de Cruyff Foundation.

Het beste activatieplan wint een beurs voor het studieprogramma Postgraduate Diploma in Sport Sponsorship van het Johan Cruyff Institute, wat in januari 2017 bekend zal worden gemaakt.

De gratis cursus vormt onderdeel van de maatschappelijke verantwoordelijkheid van het Johan Cruyff Institute om opleidingen breed toegankelijk te maken. het is bedoeld voor iedereen die interesse heeft in het onderwerp en zich verder wil ontwikkelen in de sector.

MOOC Sport Sponsorship:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *