Johan Cruyff Institute neemt deel aan SPORTBIZ EUROPE 2024, het trefpunt voor de sportsector, dat van 8 tot 11 oktober in Barcelona de vijfde editie viert
Wederom zal SPORTBIZ EUROPE 2024 in Barcelona gevierd worden en Johan Cruyff Institute is er opnieuw als Learning Partner bij betrokken. Het evenement, dat van 8 tot 11 oktober plaatsvindt, zal tijdens deze vier dagen hét trefpunt zijn voor vertegenwoordigers uit de sportindustrie, die er via conferenties, panels en workshops hun kennis en best practices gaan delen.
Het evenement wordt georganiseerd door Good Morning Sports, partner van Johan Cruyff Institute. Er nemen belangrijke sportorganisaties aan deel uit Europa en de rest van de wereld, zoals vertegenwoordigers van voetbal- en basketbalclubs en belangrijke competities zoals Euroleague, NBA, FIBA, ATP, WTA, F1, FIFA, UEFA en LaLiga. Patricio Baigorrotegui, co-directeur van Good Morning Sports, beschrijft SPORTBIZ als “een referentiepunt en een professionele plek, waar in een gezellige omgeving de belangrijkste spelers uit de sportindustrie elkaar ontmoeten en waar we een sfeer creëren die bevorderlijk is om te netwerken, kennis te delen en zaken te doen.”
Johan Cruyff Institute organiseert het panel ‘Beyond the Physical: Mental Well-Being in Sports’, over het belang van de mentale gezondheid in de sport. Dit panel zal experts uit de sport, psychologie en sportmanagement samenbrengen om te bespreken hoe sporters, coaches en managers hun mentale welzijn kunnen bevorderen, zowel op – als buiten het speelveld. Aan het panel zal onder andere Sam Parfitt deelnemen, de CEO en oprichter van The True Athlete Project. Het debat zal onderwerpen behandelen zoals concurrentiedruk, het beheersen van emoties, de balans tussen het persoonlijke en professionele leven, en strategieën om een gezonde omgeving in topsport te creëren.
Bovendien zal Lukas Dorda, onze directeur van de online programma’s van Johan Cruyff Institute, deelnemen aan het panel “Connecting and Inspiring Fans: How Content is Driving Fan Engagement“. Lukas kijkt terug op zijn betrokkenheid bij het evenement, dat al weer vier jaar bestaat: “Voor Johan Cruyff Institute is het een eer om opnieuw bij te mogen dragen aan SPORTBIZ Europe, een evenement waaraan we sinds 2020 deelnemen. Het is een belangrijk platform voor debat en innovatie in de sportindustrie. Onze voortdurende betrokkenheid weerspiegelt onze toewijding aan het opleiden van professionals die zijn toegerust om de uitdagingen van de sportsector aan te gaan.”
“Dit keer zal ik samen met Sharon Fuller, manager social media en content bij NBA EME, ingaan op hoe contentstrategieën de manier bepalen waarop fans met sportmerken omgaan, waarbij we het gaan hebben over innovatieve benaderingen, die de loyaliteit bij fanengagement op de langere termijn bevorderen en waarbij er authentieke verbindingen worden gecreëerd”, aldus Lukas. Dit panel staat gepland op 9 oktober van 16.15 uur tot 16.45 uur.
Johan Cruyff Institute is wederom Learning Partner van het evenement, waardoor onze educatieve community speciale toegang heeft tot het evenement. Zo hebben studenten en alumni toegang tot de professionele ruimte, om daar de belangrijkste spelers uit de sportindustrie te ontmoeten.