Johan Cruyff Institute heeft een samenwerkingsovereenkomst getekend met EPG Ltd., een bedrijf in Tokio dat voetbalopleidingen aanbiedt. Deze overeenkomst markeert een nieuwe fase in het sportmanagementonderwijs in Japan en betekent een grotere internationale aanwezigheid van onze academische instelling
De voetbalindustrie in Japan heeft de afgelopen decennia een exponentiële groei doorgemaakt. Met de professionalisering van de J. League en flinke investeringen in infrastructuur en jeugdontwikkelingsprogramma’s, profileert Japan zich als een voetbalmacht in Azië. De voetbalcompetitie heeft niet alleen een toename gezien in het aantal teams, maar ook in de kwaliteit van het spel en de deelname van fans. Bovendien weerspiegelt de groeiende export van Japans talent naar Europese clubs de verbetering in de kwaliteit en internationale zichtbaarheid van het Japanse voetbal.
De samenwerking tussen Johan Cruyff Institute en EPG zal naar verwachting nieuwe standaards stellen aan het sportonderwijs en de professionele ontwikkeling in Japan, waarbij beide partijen zich sterk zullen maken voor de kwaliteit. De overeenkomst omvat de levering van online educatief studiemateriaal, dat wordt afgestemd op de specifieke behoeften en voorkeuren van Japanse studenten.
De Master in Football Business Online zal in het Japans worden aangeboden, gebruikmakend van de kennis van de lokale markt van EPG. Dit studieprogramma biedt essentiële tools en concepten die nodig zijn voor effectief management van de voetbalsector. De opleiding zal vanaf begin juli beschikbaar zijn, wanneer de deelnemers toegang krijgen tot interessante educatieve bronnen.
Een overeenkomst gericht op de kwaliteit en zichtbaarheid van het Japanse voetbal
Kenichi Tsuji, CEO van EPG, is positief over de samenwerking: “Met de toenemende globalisering van de Japanse voetbalmarkt is er een grote vraag naar online onderwijs vanuit Europa. Taalbarrières waren altijd een belangrijke hindernis. Maar de samenwerking met Johan Cruyff Institute stelt ons nu in staat om online programma’s in het Japans aan te bieden aan de 90.000 gelicentieerde coaches van de JFA, waardoor zij veel meer begrip krijgen van de voetbalindustrie. Dit zal niet alleen onze gezamenlijke activiteit in sportmanagementopleidingen ten goede komen, maar opent ook nieuwe mogelijkheden om de grootste voetbalmarkt van Azië te bedienen.”
In woorden van dezelfde strekking, zegt Cristina Palés, marketing director van Johan Cruyff Institute, over de Japanse markt: “Japan is altijd een interessante markt voor ons geweest, maar zoals de heer Tsuji zegt, hebben taalbarrières de synergieën belemmerd. Via deze samenwerking zetten we onze missie voort om de voetbalindustrie te professionaliseren via een opleiding in de uitermate aantrekkelijke Japanse voetbalmarkt.”
Deze gezamenlijke activiteit heeft tot doel de kennis en ontwikkeling van de sportmanagement praktijk in Japan verder te professionaliseren, en ze zal bijdragen aan de professionele groei van de sportindustrie in het land.