LaLiga en Johan Cruyff Institute gaan samenwerken voor het opleiden van leidinggevenden in de voetbalindustrie

Johan Cruyff Institute en LaLiga hebben een overeenkomst gesloten voor kennisoverdracht van de wereldvoetbalindustrie met als doel nieuwe paradigma’s te creëren

Johan Cruyff Institute en LaLiga gaan samenwerken ten behoeve van een verdere professionalisering van de voetbalindustrie middels een nieuw executive programma dat gericht is aan professionals, managers en bestuurders in het voetbal, die hun kennis willen vergroten en hun netwerk uit willen breiden. Beide instellingen delen gemeenschappelijke waarden en beiden vertegenwoordigen wereldbekende merken die kennis van de voetbalindustrie ontwikkelen op internationaal niveau. Middels het delen van praktische kennis willen ze een verdere versterking van het management in de voetbal mogelijk maken.

In deze context is het executive programma ontwikkeld: ‘‘Football Industry Trends. LaLiga Case Study: The Making of a Global Brand’. Het is een driedaags, Engelstalig studieprogramma dat van 28 tot en met 30 januari 2021 bij het Johan Cruyff Institute in het Olympisch hart van Amsterdam wordt georganiseerd, onder gezamenlijke verantwoordelijkheid van LaLiga Business School en Johan Cruyff Institute.

In de woorden van Mariël Koerhuis, general manager van Johan Cruyff Institute, “betekent deze alliantie het creëren van synergiën met één van de meest professionele voetbalcompetities ter wereld, zowel vanuit sportief perspectief als vanuit het business perspectief. LaLiga transformeert de voetbalindustrie met haar innovatieve visie op de toepassing van nieuwe technologieën, nieuwe content en nieuwe business activiteiten. Ze doet dit op een uiterst ondernemende en disruptieve manier. Het samenbrengen van onze knowhow met dat van LaLiga, voor de ontwikkeling van managers en leidinggevenden in het voetbal, is een belangrijke strategische stap ten behoeve van de verdere professionalisering van de voetbalsector.”

“LaLiga transformeert de voetbalindustrie met haar innovatieve visie op de toepassing van nieuwe technologieën, nieuwe content en nieuwe business activiteiten; het is een belangrijke strategische stap ten behoeve van de verdere professionalisering van de voetbalsector.” – Mariël Koerhuis, general manager van Johan Cruyff Institute.

Op het gebied van sportmanagement is de voetbalindustrie zonder twijfel één van de krachtigste ter wereld, niet alleen vanwege de impact op sportief gebied, maar ook op economisch en sociaal terrein. Een sector die uitgedaagd wordt door sportorganisaties, het digitale tijdperk, de noodzaak om permanente betrokkenheid bij fans te genereren en zich voortdurend aan te passen aan nieuwe eisen van de markt; allemaal essentiële factoren van deze tijd. Deze kwesties zullen aan bod komen in het programma dat door het Johan Cruyff Institute en LaLiga Business School gezamenlijk gegeven wordt.

José Moya, directeur van LaLiga Business School , merkt in dit kader op dat “we bij LaLiga geloven in educatie als de eerste stap voor de professionalisering van de sportindustrie, en daarom hebben we onze educatieve afdeling ‘LaLiga Business School’ opgericht, waar we de professionals van vandaag en morgen opleiden. Hiervoor willen we dicht bij toonaangevende organisaties staan, en deze strategische alliantie met één van de belangrijkste sporteducatieve instellingen ter wereld, betekent voor ons een belangrijke kwalitatieve stap, die ons zal helpen om de sportindustrie verder te laten groeien dankzij beter opgeleide professionals.”

“Bij LaLiga geloven we in educatie als de eerste stap voor de professionalisering van de sportindustrie. Deze strategische alliantie met één van de belangrijkste sporteducatieve instellingen ter wereld, betekent voor ons een belangrijke kwalitatieve stap.” – José Moya, directeur van LaLiga Business School.

Dit eerste executive programma biedt de deelnemers de mogelijkheid om in drie intense dagen vol participatieve, uitwisselings- en studiesessies, een internationaal netwerk met andere executives van de Nederlandse competitie te activeren. Onderwerpen als het wereldwijde panorama van de voetbalindustrie, innovatie, governance en het managementmodel van LaLiga zullen onder andere aan de orde komen. Beide partners willen een beperkte groep deelnemers van niveau bij elkaar brengen, om de dynamiek en kennisuitwisseling tijdens en na de leerervaring in Amsterdam te verrijken.

Football Industry Trends.

LaLiga Case Study: The Making of a Global Brand

Het programma Football Industry Trends. LaLiga Case Study: The Making of a Global Brand stelt je in staat om inzicht te verkrijgen in de huidige voetbalindustrie aan de hand van het nieuwe managementmodel van LaLiga: transformatie, internationale merkstrategie (bereik, inhoud en publiek) en het belang van de sociale component door één van de meeste competitieve en grootste organisaties ter wereld.

Leer meer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *