David Evans en Rubén Gómez: winnende projecten van de MOOC 2016

De evaluatiecommissie van het Johan Cruyff Institute kent Evans en Gomez een beurs toe voor het Postgraduate Diploma in Sponsorship Online, nadat zij hun voorstellen als beste kozen uit meer dan 500 in totaal

David Evans en Rubén Gómez zijn de twee winnaars van de ingediende projecten van de 2016-edities van onze gratis MOOC (Massively Online Open Course) over sponsoring, die het Johan Cruyff Institute heeft aangeboden, in samenwerking met de Universitat Autònoma de Barcelona en GlobalSportsJobs. Er zijn in totaal meer dan 500 voorstellen ingediend die de uitdaging aangingen om een plan te maken over sponsoractivering van een Cruyff Court van de Cruyf Foundation.

De winnaars worden beloond met een studiebeurs voor het Postgraduate Diploma in Sponsorship Online van het Johan Cruyff Institute om zo de basiskennis over sportsponsoring, die ze hebben geleerd via de MOOC, verder uit te breiden. Het Johan Cruyff Institute Amsterdam start in april een gespecialiseerde cursus over sportsponsoring: Sponsorship 360 for a Changing World.

Rubén Gómez koos voor Nike als sponsor van zijn activeringsproject. Volgens Cinto Ajram, docent sportmarketing van het Johan Cruyff Institute en van de Spaanse versie van de MOOC, “is het een project dat het verdiende om te winnen, omdat hij op een perfecte manier het gekozen merk weet te koppelen aan het Cruyff Court en daarbij niet alleen aan de verschillende manieren van interne en externe activeringen heeft gedacht, maar ook nagedacht heeft over de voordelen die het merk kan hebben voor de Foundation, inclusief een realistische begroting. Goed werk dat zeker werkelijkheid kan worden.”

David Evans en Ruben Gomez, projectwinnaars MOOC 2016 - Johan Cruyff Institute

Pati Roura, manager van de Cruyff Foundation in Spanje, is van mening dat “de keuze van een sponsor als Nike goed past bij het Cruyff Court, want het heeft de potentie om veel jongeren te bereiken en het is van origine gekoppeld aan sport. Bovendien slaat Nike’s slogan ‘Just do it’ ook op het karakter van Johan: doortastend handelen en bewegen met duidelijke doelstellingen. Ik zie een duidelijke synergie tussen de twee instellingen met gedeelde waarden”.

Het project van David Evans neemt de Cruyff Courts van de Cruyff Foundation naar Australië, via de invoering van sponsoring activatie met Woolworths Supermarkets, een supermarktketen die de gezondheid en het welzijn van kinderen bevordert. Volgens Richard Denton, docent sportmarketing van het Johan Cruyff Institute Amsterdam en docent van de Engelse versie van de MOOC “is Evans concept perfect afgestemd op de waarden en beginselen van de Cruyff Foundation. Het project richt zich op het bevorderen van de gezondheid en het welzijn van de kinderen, de belangrijkste missie van de Foundation en van de Cruyff Courts, en het bevordert de opvoeding van kinderen en de sociale integratie door middel van sport. Deze concepten hebben qua commerciële activering weinig gewicht, maar de sponsor en haar producten kunnen duidelijk profiteren van deze samenwerking.”

Volgens Richard Denton, “is bij sponsoring het vinden van de juiste balans cruciaal voor het succes van het project. Het Evans Project biedt sponsors de mogelijkheid vaardigheden, middelen en aanvullende diensten te leveren, die bijdragen aan een duurzame samenwerking met de Cruyff Courts”.

Sander Waare, projectmanager Cruyff Courts, gelooft dat “David Evans een zeer grondig onderzoek heeft afgeleverd over de synergie tussen de sociale verantwoordelijkheid van Woolworths en de sociale waarden van de Cruyff Foundation. Het bevat ook een aantal creatieve ideeën die onze huidige aanpak kunnen verrijken bij de kampioenschappen 6v6 van de Cruyff Court. Het is interessant om te lezen over een mogelijke uitbreiding van het project naar Australië, waar als gevolg van de sportcultuur en het bestaande sociale bewustzijn, het project een goede kans van slagen zal hebben. Het is duidelijk dat David veel zorg en tijd aan zijn plan heeft gewijd. ”

NIEUW PROGRAMMA: SPONSORSHIP 360 FOR A CHANGING WORLD

In september start het Johan Cruyff Institute Amsterdam met een nieuwe cursus Sponsorship 360 for a Changing World die gegeven zal worden door Richard Denton. Klik hier voor meer informatie.

Sponsorship 360 for a Changing World - Johan Cruyff Institute

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *