In de razendsnel veranderende wereld van de marketing en sponsoring moeten professionele marketeers continu op hun intuïtie afgaan en die combineren met hun ervaring en capaciteit om vooruit te denken. Dit waren ook de kwaliteiten die Johan Cruijff zo duidelijk kenmerkten in zijn carrière als speler, manager en coach.
Het Johan Cruyff Institute in Amsterdam heeft daarom een ‘Cruyffiaanse’ cursus ontwikkeld die de deelnemende
professionals, die met sponsoring te maken hebben, een originele en pragmatische leerervaring biedt: Sponsorship 360 for a Changing World.
Het programma Sponsorship 360 for a Changing World is bedoeld om studenten de nodige kennis en vaardigheden te bieden, zodat zij hun professionele loopbaan in de wereld van de sportsponsoring (verder) kunnen ontwikkelen.
Richard Denton heeft het programma ontwikkeld en is verantwoordelijk voor de colleges. De Brit is sinds 2012 als docent aan het Johan Cruyff Institute in Amsterdam verbonden en heeft een indrukwekkend CV, zoals Canon, Philips, Omega, ABN AMRO, Heineken, Unilever, FIFA World Cup, UEFA Champions League, Formule 1, Volvo Ocean Race, PGA European Tour golf, de Ryder Cup, Wimbledon, Roland Garros en de Olympische Spelen.
“Na de basiscursus over Sponsoring – de MOOC met Pep Guardiola, ontwikkeld door het hoofdkantoor van het Johan Cruyff Institute in Barcelona – vond ik dat het tijd was om een cursus voor gevorderden over sponsoring te ontwikkelen, met name voor mensen van sportorganisaties,” legt Richard uit. “In Amsterdam hebben we al de Master in Sport Management, Master in Coaching en Module Sport & Facility / Event Management. Sponsoring is een logische aanvulling op ons portfolio. Een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van sponsor professionals past goed binnen onze missie om leiders op te leiden in sportmanagement.”
Richard zal gedurende het programma door interessante gastsprekers worden ondersteund. Het programma start op donderdag 20 april en duurt tot eind juni. De cursus is in het Engels en bestaat uit acht sessies; ‘on campus’ in Amsterdam en op sportlocaties, waarbij we zelfs naar Engeland gaan voor een 2-daagse studiereis naar Londen.
“We hebben een ‘Cruyffiaans’ programma ontwikkeld; de studenten worden uitgedaagd om zelf actief hun vaardigheden te verbeteren. We stimuleren de nieuwsgierigheid en het intuïtief denken en al het studiemateriaal kan op een pragmatische wijze worden toegepast al naar gelang de behoeften en ontwikkeling van de student. Onze verwachtingen zijn hooggespannen, want we zijn er van overtuigd dat het studieprogramma Sponsorship 360 for a Changing World de studenten mogelijkheden biedt een bijdrage te leveren aan de professionalisering van de sponsorindustrie.”
MEER INFORMATIE EN AANMELDEN
Voor meer informatie of om je in te schrijven voor het programma, klik dan hier of neem contact op met onze programmamanager Sanne Kleijwegt via nl@cruyffinstitute.org