Strategische alliantie tussen Johan Cruyff Institute en Johan Cruijff ArenA

Johan Cruyff Institute en Johan Cruijff ArenA formaliseren een strategische alliantie voor kennis- en talentoverdracht als twee instellingen die zich inzetten voor innovatie en ontwikkeling in sportmanagement

Johan Cruyff Institute en Johan Cruijff ArenA hebben besloten om per 1 januari – voor een eerste periode van drie jaar – een strategische alliantie aan te gaan, met als doel om innovatie en ontwikkeling in sportmanagement naar de academische arena te brengen.

Via deze gezamenlijke weg zullen het Johan Cruyff Institute en de Johan Cruijff ArenA de kennis- en talentoverdracht gaan versterken via activiteiten die de sociaal-maatschappelijke impact op internationale schaal zullen versterken en die – zodoende – zullen bijdragen aan de ontwikkeling van de medewerkers van de Johan Cruijff ArenA en de studenten en alumni in het netwerk van het Johan Cruyff Institute.

De samenwerking beoogt:
– Creëren van academische inhoud en best practices in de ArenA op het gebied van smart stadiums, digitale transformatie en data-analyse in sport.
– Ontwikkeling van talent van de Johan Cruijff ArenA en haar strategische partners van de Amsterdam Innovation ArenA, via onze studieprogramma’s.
– Gezamenlijke samenwerking bij de ontwikkeling van adviesprojecten (in een tweede fase van het project).
– Samenwerking binnen internationale projecten vanuit het wereldwijde netwerk van het Johan Cruyff Institute.
– Organisatie van activiteiten door het Nederlandse onderwijsnetwerk (Johan Cruyff College en Johan Cruyff Academy) in de verschillende terreinen van de ArenA.

Henk Markerink, CEO van Johan Cruijff ArenA: “We zijn erg blij dat we de samenwerking met het Johan Cruyff Institute, een internationaal hoog aangeschreven academische instelling, kunnen versterken. We juichen het toe dat we op deze manier een bijdrage kunnen leveren om studenten, vaak (oud-)topsporters, nog beter kennis te kunnen laten maken met de internationale Amsterdamse ondernemersgeest.”

Mariël Koerhuis, algemeen directeur van het Johan Cruyff Institute, zegt “trots te zijn om deze weg in te slaan met de Johan Cruijff ArenA, een partner die als smart stadium een internationale referentie is. We delen dezelfde naam, dezelfde doelen en dezelfde passie voor digitale transformatie ten behoeve van een sociale impact door paradigma’s te doorbreken. Onze wegen moesten zich een keer kruisen en die tijd is nu gekomen, op de 14e.”

Beide instellingen hebben via hun respectievelijke managers de overeenkomst bekrachtigd in een virtuele bijeenkomst op 14 december.


Over het Johan Cruyff Institute:
Het is de academische legacy van Johan Cruijff. Sinds de oprichting in 2002 heeft het Johan Cruyff Institute sporters, sportmanagers en andere professionals opgeleid in sportmanagement, sportmarketing, sponsoring, football business en coaching.

In Nederland heeft het Johan Cruyff Institute een kantoor in Amsterdam en bestaat het educatieve netwerk uit drie Johan Cruyff Colleges (MBO-programma’s voor topsporters en talenten) en vier Johan Cruyff Academies (HBO sportmarketing voor topsporters). Dankzij continue uitbreiding bestaat het totale aanbod momenteel uit 92 studieprogramma’s en 12 kantoren over de wereld, met fysieke aanwezigheid in Nederland, Spanje, Peru, Mexico en Zweden, en internationale agenten in 13 andere landen. Meer dan 10.000 studenten zijn er opgeleid, zowel on campus als online. De organisatie heeft de afgelopen jaren overeenkomsten gesloten met belangrijke entiteiten in de sportsector en neemt deel aan de belangrijkste sportmanagementcongressen op het internationale toneel. Het Johan Cruyff Institute is een vooraanstaand lid van PRME (Principles for Responsible Management Education), een initiatief dat ondersteund wordt door de Verenigde Naties, voor haar inzet voor de transformatie van business- en managementonderwijs door middel van het opleiden van verantwoordelijke leiders.

Over Johan Cruijff ArenA:
Het complex staat niet alleen bekend als het stadion van AFC Ajax en het Nederlands elftal, maar ook als één van de meest innovatieve stadions van Europa en de eerste op het continent met een schuifdak. Traditioneel bekend als Amsterdam ArenA, werd het stadion in oktober 2018 omgedoopt tot Johan Cruijff ArenA, ter ere van de beste speler in de geschiedenis van het land. In korte tijd is het complex uitgegroeid tot een mini smart city waar mobiliteit, duurzaamheid, de fan beleving, veiligheid en technologie worden gecombineerd in een open innovatieplatform genaamd ‘Amsterdam Innovation ArenA’ (AIA), dat inclusie en duurzame ontwikkeling bevordert, doelstellingen die gepromoot worden door het UN Global Impact-initiatief.

MASTER IN

Sport Management

Het 10-maanden durende Master in Sport Management-programma wordt aangeboden in het Engels en is ontworpen voor mensen met een passie voor sport, die zich graag willen verdiepen in sportmanagement en zichzelf willen ontwikkelen om hun carrière in de sportmanagement sector te bevorderen.

Lees meer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *