Johan Cruyff Institute en CM.com Circuit Zandvoort gaan samenwerken voor de uitwisseling en ontwikkeling van talent en kansen in sportmanagement
Johan Cruyff Institute en CM.com Circuit Zandvoort, icoon in de Nederlandse autosport, hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend om kennis en talent uit te wisselen en te ontwikkelen op het gebied van sportmanagement. Mariël Koerhuis, algemeen directeur van Johan Cruyff Institute en Jeroen van Iersel manager marketing en communicatie van CM.com Circuit Zandvoort, ontmoetten elkaar op het Nederlandse circuit om de basis te leggen voor de overeenkomst in wat de relatie voor beide entiteiten gaat betekenen.
In de rol van academische instelling die gespecialiseerd is in management in de sportsector, wordt Johan Cruyff Institute een aanbieder van opleidingstrajecten voor CM.com Circuit Zandvoort, waarbij de medewerkers exclusieve kortingen krijgen op studieprogramma’s in sportmanagement, sportmarketing en sponsoring, football business en coaching, zowel online, als blended en on-campus. Degenen met leidinggevende rollen op het circuit zullen op hun beurt een bijdrage leveren aan kennisuitwisseling door hun ervaringen te delen tijdens gastlessen en webinars voor de studenten- en alumni-community van Johan Cruyff Institute. Het circuit zal het onderwijsinstituut en haar studenten ook op de hoogte houden van stage-mogelijkheden en vacatures, wanneer die zich voordoen.
Mariël Koerhuis geeft aan dat het “een eer is om de samenwerking met het circuit te formaliseren, gezien haar geschiedenis en verankering in de Nederlandse sport. Dit geeft een impuls aan de al bestaande samenwerking, waarbij we op zoek gaan naar nieuwe kansen en ideeën voor beide bedrijven”.
“Het is een eer om de samenwerking te formaliseren; Dit geeft een impuls om samen de nieuwe kansen en ideeën te gaan onderzoeken voor beide bedrijven” – Mariël Koerhuis (Johan Cruyff Institute)
“Het circuit bestaat uit 14 bochten, een prachtig toeval” zegt Jeroen van Iersel. Via deze samenwerking willen we niet alleen de kennis en ervaring delen, die we in ruim 75 jaar racegeschiedenis op ons circuit hebben opgebouwd, maar ook de innovaties en ontwikkelingen delen die we de afgelopen jaren hebben doorgevoerd. We zijn ervan overtuigd dat Johan Cruyff Institute de perfecte partner is om onze visie mee te delen, om samen een stap te zetten in de toekomst van sportmarketing. Johan zei altijd: ‘Als je iets voor iemand kan doen, dan moet je dat doen’ en in die zin kijken we ernaar uit om samen te werken en studenten en alumni te inspireren om nieuwe hoogten te bereiken in de sportmarketingindustrie. Door onze gezamenlijke inspanningen kunnen we ervoor zorgen dat deze nieuwe generatie professionals zich kan ontwikkelen en een bijdrage kan leveren aan de groei van deze branche.”
“We kijken ernaar uit om samen te werken en studenten en alumni te inspireren om nieuwe hoogten te bereiken in de sportmarketingindustrie” – Jeroen van Iersel (Circuit Zandvoort)
Pas geleden genoot een groep studenten van Johan Cruyff Institute Amsterdam al van een exclusief bezoek aan het circuit en twee presentaties, één van Jeroen van Iersel zelf, over de sportieve initiatieven en de commerciële exploitatie van het emblematische circuit, en één van Maarten van Seggelen over fan engagement. De groep kreeg ook de kans om de spanning op het circuit te voelen door de races van de VRM Voorjaarsraces live mee te maken.
Zandvoort maakt deel uit van de F1 Grand Prix kalender, waar eind augustus de Formule 1 Heineken Dutch Grand Prix wordt gehouden. De Formule 1 is het hoofdevenement, maar er zijn op het circuit het hele jaar door activiteiten, zoals andere racewedstrijden, trackdays en business events zoals congressen en incentives, die het Nederlandse circuit op de kaart zetten.