Start van Master in Sport Management, Master in Coaching en een nieuwe cursus Sponsorship 360 for a Changing World met in totaal 75 studenten
Voor het Johan Cruyff Institute Amsterdam is op 13 en 14 september het nieuwe academische jaar van start gegaan tijdens de kick-off van drie programma’s: de Master in Sport Management (foto header), de Master in Coaching en het gloednieuwe programma Sponsorship 360 for a Changing World. De 64 nieuwe studenten van de Master in Sport Management en de Master in Coaching ontmoetten elkaar afgelopen 13 september in het Frans Otten Stadion te Amsterdam voor de introductiedag. De 11 studenten die zich inschreven voor het nieuwe sportsponsorprogramma trapten een dag later af.
De Master in Sport Management telt dit jaar 44 studenten vanuit binnen- en buitenland. Het is weer een mooi en gemêleerd gezelschap met HBO-doorstromers, business en sport professionals, internationale studenten en (oud-)topsporters. Zo zijn onder andere voormalig Olympisch topzwemmer Sebastiaan Verschuren, FC Utrecht-speler Mark van der Maarel, voormalig basketbalspeler en voorzitter van de Ricardo van Rhijn Foundation Germain Henriquez, en business professionals van onder andere Albert Heijn, Under Armour, ABN Amro, adidas en ING woensdag van start gegaan.
Naast de nieuwe studenten mogen we ook twee ‘nieuwe’ docenten aan het team van de Master in Sport Management toevoegen, die opvallen door hun interessante profiel: Edwin Gerritsen, event manager van Ajax, en Paul ten Hag, directeur van de Coöperatie Eredivisie Vrouwenvoetbal en voormalig directeur Facilities & Sport Services bij Nike. Beide docenten waren al verantwoordelijk voor het studieprogramma Sport & Facility/Event Management, maar organiseren nu ook samen de module Facility & Event Management. De Master in Sport Management is tevens aangevuld met een nieuwe module: Data, Technologie & Digitalisering.
De Master in Coaching is dit academisch jaar met 20 studenten gestart, waaronder professioneel wielrenner Laurens ten Dam, bondscoach van het Nederlands zaalvoetbalteam Max Tjaden, waterpolobondscoach van een Nederlands jeugdteam Arjan Vos (die tevens ook de Master in Sport Management volgt) en assistent hoofd jeugdopleidingen Feyenoord Glenn van der Kraan.
Het programma van de Master in Coaching trekt niet alleen sportcoaches aan, maar is ook uitermate geschikt voor managers en professionals die op een ‘Cruyffiaanse’ manier een team (willen) aansturen binnen hun organisatie, zoals een performance analist van NEC Nijmegen en HC Den Bosch, een personal trainer, een professional uit de financiële wereld, een vitaliteitscoach en een tweetal uit het onderwijs.
Dit jaar hebben we ook een primeur: de start van het nieuwe programma Sponsorship 360 for a Changing World. De module is ontworpen door sportmarketing-goeroe en -docent Richard Denton en is bedoeld om professionals in de sponsoring en marketing de nodige kennis en vaardigheden te bieden, zodat zij hun professionele loopbaan in de wereld van de sportsponsoring (verder) kunnen ontwikkelen. Vorige week donderdag heeft de groep met onder andere alumna en voormalig topschaatster Renate Groenewold, medewerkers van RKC Waalwijk en FC Twente en sportprofessionals van KPN, ABN Amro, Unicef en ING afgetrapt.
We wensen alle studenten een prachtig, leerzaam en uniek jaar toe!