Algemene gegevens

  • Diploma: Diploma: Certificaat van deelname van LaLiga BS en Johan Cruyff Institute
  • Duur: 3 dagen
  • Start: 21 oktober 2021
  • Eind: 23 oktober 2021
  • Locatie:

    Johan Cruyff Institute Amsterdam: Laan der Hesperiden 118, 1076 DX Amsterdam, Nederland

  • Modaliteit: On campus
  • Taal: Engels
  • Prijs: € 1,225,-
  • Speciale voorwaarden: Korting voor alumni en leden van gerelateerde instellingen
  • Aanmelden: Inschrijving open tot de start van het programma. Beperkt aantal plaatsen beschikbaar

Het programma kan onderhevig zijn aan veranderingen.
De instelling behoudt zich het recht voor de editie van het programma te annuleren indien het minimum aantal deelnemers niet bereikt wordt.

introductie

De voetbalindustrie is één van de meest invloedrijke industrieën ter wereld, omdat de impact niet alleen sportief zichtbaar is, maar ook economisch en sociaal. Het nieuwe managementperspectief van sporteigenschappen, het digitale tijdperk, de behoefte om continue betrokkenheid met fans te genereren, evenals de constante behoefte aan aanpassing aan de nieuwe eisen van de markt zijn allemaal sleutelfactoren van deze evolutie.

Doelstellingen

Het programma Football Industry Trends. LaLiga Case Study: The Making of a Global Brand stelt je in staat om inzicht te verkrijgen in de huidige voetbalindustrie aan de hand van het nieuwe managementmodel van LaLiga: transformatie, internationale merkstrategie (bereik, inhoud en publiek) en het belang van de sociale component door één van de meeste competitieve en grootste organisaties ter wereld.

Voor wie

Het programma is bedoeld voor iedereen die graag rechtstreeks van professionals uit de voetbalindustrie wil leren. Door in te gaan op verschillende, relevante en hedendaagse aspecten van de sector, stellen zij je in staat gedegen en actuele kennis te verwerven.

Het programma is geschikt voor jou als je:

  • Een (voormalig) topsporter bent en je een overzicht wilt hebben van de huidige staat van de voetbalindustrie.
  • Een sport of business professional bent en je wilt verdiepende kennis over de trends in de verschillende voetbalsectoren verkrijgen.
  • Een voetballiefhebber bent en je wilt meer leren over voetbalmanagement en -business, voornamelijk gefocust op de succesvolle real-life case: LaLiga.

TOELATINGSEISENWe zijn op zoek naar deelnemers met deze profielen:

  • Professionals met een speciale interesse in voetbal en die over minstens 5 jaar ervaring in deze sector beschikken.
  • Professionals uit de industrie met sportmanagement en/of -marketing kwalificaties.

TOELATINGSPROCEDUREAls je dit programma wilt volgen, kunt je het inschrijfformulier invullen. De Toelatingscommissie besluit daarna over je toelating. De procedure kan een persoonlijk gesprek met de academisch directeur inhouden.

Toegelaten deelnemers zullen per e-mail op de hoogte worden gebracht, waarbij we de informatie verstrekken over de vervolgstappen van het toelatingsproces.

Programma

Het Football Industry Trends. LaLiga Case Study: The Making of a Global Brand programma bestaat uit enkele theoretische modules over voetbalmanagement en -business, die gedurende de drie dagen in het programma zullen worden geïntegreerd met een overzicht van de succesvolle case van het nieuwe managementmodel van LaLiga.

Football Industry Trends. LaLiga Case Study: The Making of a Global Brand

* Het programma kan kleine wijzigingen ondervinden.

ACADEMISCHE CERTIFICERINGCertificaat van deelname van LaLiga Business School en Johan Cruyff Institute.

Leermodel

Bij het Johan Cruyff Institute staat de student centraal in alles wat we onderwijzen, leren en delen. We helpen deelnemers hun output te maximaliseren om de resultaten te creëren waarnaar ze op zoek zijn. Dit zijn enkele van onze uitgangspunten:

IEDEREEN DRAAGT BIJWe verwachten van alle deelnemers dat ze actief deelnemen en bijdragen aan het leerproces. Er bestaat hierbij geen hiërarchie of andere obstakels.

DIVERSITEIT IN DE KLASWe streven bewust naar verschillende deelnemers uit de sport en uit het bedrijfsleven om zo een variëteit aan profielen te krijgen, hetgeen het leerproces verrijkt.

PROFESSIONELE ERVARINGOnze docenten en gastsprekers brengen jarenlange praktijkervaring in doordat zij werken in de sport, het bedrijfsleven en sponsoring.

COMPETITIEF LERENNet als in de sport zoeken we de gezonde competitie tussen deelnemers om de output voor iedereen te maximaliseren.

PERSOONLIJK EN FUNWe geloven dat leren leuk moet zijn en niet alleen hard werk. We besteden dus veel aandacht aan de ervaring van de deelnemers, zowel op individueel als op collectief niveau.

Docententeam

José Moya
José Moya ­José is algemeen directeur van LaLiga Business School. Hij was directeur van Elche C.F en marketing & communicatie directeur bij U.D. Salamanca. Hij heeft een bachelordiploma in Bedrijfskunde en Management van UCAM en in Bedrijfskunde van Staffordshire University. Hij heeft ook een Alfredo DI Stéfano MBA van de Real Madrid Graduate School.
Edouard Legendre
Edouard Legendre ­Edouard werkt voor Ogilvy en Geometry, beide bureaus van WPP, waar hij een expert is in merkcommunicatie en -activatie. Hij begon zijn carrière in de Formule 1, werkte voor verschillende teams en voltooide 12 jaar intensieve ervaring in deze unieke en exclusieve sport. Hij trad in 2007 in dienst bij WPP, de wereldleider in reclame- en marketingdiensten, om business units voor sponsoring en sportmarketing op verschillende Europese markten te creëren en te beheren. Zijn carrièrereferenties omvatten het werken voor commerciële bedrijven zoals Ford, Shell, Telefónica, Santander, Barclays, Generali, Heineken en Cruzcampo, maar ook voor sportorganisaties zoals Formula One, UEFA Champions League, America’s Cup, Volvo Ocean Race en vele anderen.
Andrea Oriol
Andrea Oriol ­Andrea is de afgevaardigde van LaLiga Global Network voor de BENELUX-markt, lid van de Raad van Bestuur van de Spaanse Kamer van Koophandel in België en Luxemburg, voorzitter van het ESADE Alumni Belgium Chapter en lid van het WBR (Women Breaking Records) Network. Ze heeft een bachelor- en masterdiploma in Bedrijfskunde van ESADE Business School in Spanje en heeft ook een CEMS Master in International Management van Ivey Business School, London, Ontario, Canada.
Stephen Morrow
Stephen Morrow ­Stephen is hoofddocent Sportfinanciën aan de Universiteit van Stirling. Hij was vijf jaar hoofd van de afdeling Sportstudies tot aan de zomer van 2011. Stephen is registeraccountant en volgde een opleiding bij het internationale accountantskantoor Ernst & Young. Zijn onderzoek richt zich op financiële, boekhoudkundige en bestuurskwesties die zich voordoen in de sport. Hij heeft meerdere boeken en monologen over de financiën en het besturen van het profvoetbal en een aantal artikelen geschreven. Zijn activiteiten voor kennisoverdracht omvatten het leiden van workshops over managementtraining voor managers in het voetbal als onderdeel van de Schotse FA/UEFA Pro-licentie. Onlangs was hij voorzitter van een deskundige werkgroep voor de Schotse regering inzake de betrokkenheid van supporters bij voetbalclubs.
Irsan Widarto
Irsan Widarto ­Irsan is een ondernemer in hart en nieren met een bewezen zakelijk inzicht en een passie voor sport en technologie. Irsan heeft een Masterdiploma in Computer Science en heeft een eigen softwarebedrijf opgericht, X-Hive Corporation, dat werd overgenomen door EMC. Momenteel is hij de CTO van iChoosr, een snelgroeiende en wereldwijde organisatie dat zich specialiseert in diensten en software voor menselijke betrokkenheid.

Studentenservice

ALUMNI EN NETWERKENEr studeren jaarlijks ongeveer 20 studenten af aan de Master in Coaching in Amsterdam en 40 aan de Master in Sport Management. Er zijn inmiddels honderden alumni die aan het Johan Cruyff Institute in Amsterdam zijn afgestudeerd, en honderden aan de Master-edities elders ter wereld, werkzaam in verschillende functies in en buiten de internationale sportwereld.

Dit netwerk van het Johan Cruyff Institute biedt je de mogelijkheid om contact te leggen met andere studenten, alumni en leden van ons internationale netwerk, die allemaal een passie voor sport delen en graag bereid zijn hun professionele expertise en ervaringen te delen. Wij stimuleren en faciliteren dit ‘levenslang leren’-concept. De alumni gemeenschap is in die zin een netwerk van persoonlijke, sociale en professionele relaties, en de invloed in de sport en het bedrijfsleven breidt zich met iedere editie van de Master verder uit.

ALUMNI ASSOCIATIONDe Alumni Association heeft als doel dat afgestudeerden verbonden blijven met het Cruyff netwerk. De unieke ervaring van het samen studeren, samen (sportieve) activiteiten doen en kennisdeling stopt niet na de studie, maar wordt door de Alumni Association voortgezet.

Vraag informatie aan

Ik heb de Privacy Policy gelezen en geaccepteerd

Ik wil de nieuwsbrief ontvangen